emmiekristoffersson

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Emmie Kristoffersson - 10 september 2012 22:00

    

Av Emmie Kristoffersson - 10 september 2012 18:34

Ny video!

Tjolla hopp, tholla hej! Ifall ni av någon väldigt konstig andledning har missat William Spetz (lillabloggen) på youtube.com, så måste ni verkligen gå in och kolla på lillabloggen på youtube.com. Han lade även upp en ny video igår :) Vet seriöst inte hur man lägger till en länk i inläggen :S det går bara inte. Iallfall så kolla på han. Han, Tora Sparkles, Linnea Näslund, Filip Winther, Andreas Haglund, Dennis Widehammar, Klara Henry och Joakim Kvist startat en youtubekanal som heter lilla youtubefamiljen. Alla dessa personerna är riktigt roliga och värda att ta en titt på. :)


    

Av Emmie Kristoffersson - 10 september 2012 15:43

Operationen.

Hej, jag hade tänkt skriva min verision av reumatism (JIA). Allting började med att jag hade ont i mina händer och hade knutor. Min läkare sa att han var 100% såker på att det var senkrutor, vi behövde inte ens röntga utan han var stensäker. SÅ jag blev kallad till operaton på högerhand i början av december år 2009. Vi valde högerhand eftersom att jag hade haft mest besvär med den, ibland kunde den låsa sig som en knutnäve och lite sånt. Vi åkte in på sjukhuset och fick snacka lite med en sjuksköterka, fck dropp och dricka någon konstig medicin som gjorde att jag blev helt yr och vinglig. Sen någon timme senare så var det dags. Min pappa följde med mig in, till operationsrummet. Det sista jag minns var att jag fick välja en sak och jag kunde inte bestämma mig mellan en lilaglitter penna och ett mumintrollblock..det blev pennan. Sen när jag vaknade, så satt min mamma brevid mig. När jag kom tillbaka till mitt rum så mådde jag sjukt illa och kände hur maten gick som en hiss i halsen, så en sköterska gav mig en bit papper att spy i...men det var inte sådär superlyckat eftersom att det rann ner i min nyopererade hand. Men ingen på den avdelning som jag var på kunde byta gipset, så det kom en kvinna från akuten och fixade det. Sen fick jag sova en natt på sjukhuset ifall det skulle hända något eller så. sen dagen efter när jag skulle åka hem så skulle dom ta av droppen, lite kul för att sjuksköterskan också hette "Emmie". Så kom det in en massa studenter som skulle ha rummet, så hon fick snabba sig lite. Sen när jag skulle säga hejdå så stog det en stråle av blod ut från handleden där jag hade haft droppen...Lyckat!


Men det var inte senkrutor, utan det var då dom upptäckte att jag hade Reumatiskvärk.   

Presentation


Tja!
Ägaren till denna blogg heter Emmie, är 13 år. HAHA jag kommer skriva om min vardag, random saker och hur det är att leva med reumatism, JIA. Har du någon fråga får du hemskt gärna ställa den i frågerutan, som finns under eiffeltornet.Om du inte ha

Change language

Länkar

  • Follow on Bloglovin

Fråga mig

14 besvarade frågor

Gästbok!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Ska du gå på One direction eller Justin Biebers konserter ?
 Japp, 1D i Stockholm
 Yesbox, 1D i Köpenhamn
 Hell yeah, JB i Stickholm
 Själbklart, JB i Köpenhamn
 Nä, usch!
 Kanske det kanske ;)
 Aa, i min fantasivärld, daa

instagram

hittar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards