emmiekristoffersson

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Benicassim, Bosön och hjälpmedel.

Av Emmie Kristoffersson - 13 september 2012 18:50

Benicassim.

Både förra året och detta året så har jag varit i Spanien (Benicassim) på "träningsläger" med andra som har reumatism. Båda åren har det varit så grymt härliga gäng. Det är riktigt skönt att snacka med andra som är i samma situation som en själv, som går igenom samma sak som jag och har tips på hur man övervinner all smärta. Jag har lärt känna så himla många härliga människor dessa två åren, ni betyder verkligen GULD. Dom som inte går igenom det som vi gör kan alltid försöka förstå hur det är, men kan inte riktigt förstå helt. Om jag någon dag verkligen mår skit, så kan man snacka lite med någon av er och det känns så bra att ni förstår precis va jag menar. I Spanien så får vi massage, går på föreläsningar, har handträning, badar, pilates, step up, stavgång med mera. Riktigt lärorikt. Vi går upp vid 7.30-8 och börjar träna vid 9 och slutar träna vid 14, sen blir det lunch och lite gemenskap. Att vara i värmen hjälper oss att må bra, och slippa smärta. Man går på läkar besök första och sista veckan, och det är en riktig stor förändring. För min del så hade min styrka i ena handen förbättrats med cirka 100 !! Det bästa är att man är bra i kroppen flera veckor när man kommer hem till Sverige också. Att tre veckor i Spanien kan göra så stor skillnad som det gör för mig och många andra kan nog inte alla fatta. Också såklart en gång i sista veckan åker vi till det efterlängtade vattenlandet, som har europas längsta vattenrutcshkana.

 

 

Bonsön.

Förra sommaren så var jag på Bosön med Unga reumatiker. En grymt rolig grej där vi var  en massa ungdomar/vuxna som bodde tillsammans i olika lägenhter fyra och fyra i en vecka. På dagarna så sköt vi pilbåge, körde rullstolsbasket, paddlade kanot, föreläsningar, gemenskaps övningar och en dag drar till GRÖNAN ! Samma sak där, få flera vänner som har det likadant som mig. Det hände så grymt mycket kul där uppe alltså, sitta och kolla skräckvideor på youtube och sen springa till lägenheterna men glömma nyckeln i stora byggnaden, vackmästaren som skrämmer livet ur en, vattenkrig, disco, insane och mycket mycket mer.

     

 

Hjälpmedel.

Vi har köpt en säng som går att höja och sänka så att jag när jag mår som sämst ska kunna resa mig ur sängen, sova bra, och när min nacke kluddar. Vi har även köpt en värmefilt till vintrarna och jag har fått värmehandskar till vintrarna. Jag blir ofta vit/gul/blå/lila på händer och fötter när det är kallt så jag måste vara extra varmtklädd. Av min sjukgymnast har jag fått specialbestick, en klaff till när jag skriver och av skolan har jag fått låna en data som jag behöver för det mesta på vintern när mina händer inte riktigt vill "fungera". 

 

Resor.

Vi brukar åka utomlands minst en gång om året för att jag ska må bättre eftersom att det håller i ett tg efter att jag kommit hem så om vi åker på hösten så håller det en bit i på vintern och om vi åker på våren så håller det i en liten bit in på sommarn.

 

Bara för att man inte ser på utsidan att jag har ont betyder inte det att jag har inte har värk inuti kroppen.

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Maja

13 september 2012 20:21

Jag fattnings alltid när du behöver hjälp, jag fattar inte precis men jag vill först, jag vill ta bort din smärta. Jag fattar inte varför du fuck just denna sjukdomen du som är så perfekt. Jag älskar dig. <3

Emmie Kristoffersson

13 september 2012 20:52

Aww gulle du! Älskar dig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmie Kristoffersson - 11 april 2013 16:52

ni som är inne på denna bloggen och kommenterar och sånt, gå gärna in på min nya bloggistället då jag slutat blogga på denna bloggen.   en länk till min nya blogg finns här!! ...

Av Emmie Kristoffersson - 29 mars 2013 17:15

                                                ...

Av Emmie Kristoffersson - 28 mars 2013 07:15


     

Av Emmie Kristoffersson - 27 mars 2013 20:45

                                 

Presentation


Tja!
Ägaren till denna blogg heter Emmie, är 13 år. HAHA jag kommer skriva om min vardag, random saker och hur det är att leva med reumatism, JIA. Har du någon fråga får du hemskt gärna ställa den i frågerutan, som finns under eiffeltornet.Om du inte ha

Change language

Länkar

  • Follow on Bloglovin

Fråga mig

14 besvarade frågor

Gästbok!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Ska du gå på One direction eller Justin Biebers konserter ?
 Japp, 1D i Stockholm
 Yesbox, 1D i Köpenhamn
 Hell yeah, JB i Stickholm
 Själbklart, JB i Köpenhamn
 Nä, usch!
 Kanske det kanske ;)
 Aa, i min fantasivärld, daa

instagram

hittar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards